Laboratoř statických a dynamických zkoušek – jak vypadá?

Pokud chcete podnikat v odvětví vlakového průmyslu, pak byste měli vědět, že je to běh na dlouhou trať. Jedná se totiž o průmysl, na který se musíte se svými výrobky dobře připravit. Žádný vlak nebo tramvaj či metro nesmí vyjet ze své stanice, pokud neprojde důležitými testy a zkouškami, které se provádějí v mnoha laboratořích společností, které se zkouškami vlaků a jiných kolejových vozidel zabývají. Bez udělání zkoušek nemůže vlak na koleje, to je psáno, to je dáno.

Než tedy začnete podnikat v tomto průmyslu, který má sice budoucnost, musíte si zjistit potřebné informace o tom, jak vlak připravit, navrhnout, jak ho sestavit tak, aby prošel potřebnými zkouškami. Pojďme si představit laboratoře, v nichž musí úspěšně projít.

Jednou z hlavních laboratoří, kde musí splnit všechny zkoušky a musí být kladně otestován, je laboratoř požární bezpečnosti, kde se zkoumá jeho reakce na oheň. Dále se musí projít laboratoří spolehlivostních zkoušek, kde se zkoumá to, jaká je životnost kolejového vozidla, dále pak je na řadě laboratoř fyzikálně-chemických zkoušek, kde se zkoumá reakce na chemické látky a prvky, a v nespolední řadě se musí navštívit i laboratoř statických a dynamických zkoušek.

Pojďme se nyní pozastavit nad poslední zmiňovanou a přibližme si, jak vlastně vypadá.

Jaké zařízení v této laboratoři najdeme?

Pokud bychom se měli pozastavit nad zařízením laboratoře statických a dynamických zkoušek třeba společnosti CZtesting, najdeme zde hydraulické testovací zařízení, které je určeno pro zkoušky statické a dynamické pevnosti, dále pak hydraulické zařízení pro cyklické zkoušky s vysokou zátěží, které slouží k ověření dynamické pevnosti, a pak taky zařízení pro dynamické rázové zkoušky.

Co se v této laboratoři děje?

Zde se provádí verifikace konstrukčních návrhů a ověřuje se zde pevnost konstrukčních celků, svářenců a taky dalších komponentů, které se pojí se zaznamenáváním elastické a plastické deformace.